Mine Yoga Hold

FRA DEN 11 & 12 SEPTEMBER 2019  KAN DU NU OGSÅ GÅ TIL YOGA HOS MIG VED FOF...

MAX 12, PÅ ET HOLD

JEG VIL HAVE 2 WORKSHOPS TIL START, DE LIGGER OM ONSDAGEN KL 16.30. DU MELDER DIG PÅ VED FOF`S HJEMMESIDE, UNDER MOTION/TRÆNING, DER ER 2. FORSKELLIG SLAGS WORKSHOP. 

DER VIL DU FÅ EN LILLE SMAG PÅ HVAD JEG KAN TILBYDE PÅ MINE YOGAHOLD SOM LIGGER OM TORSDAGEN, DET FØRSTE HOLD ER KL 14.30 - 16.00 DET ANDET HOLD KL 16.30 - 18.00

FORGÅR PÅ ROSENLUND NIELS EBBESENS GADE 7.B.( HOLDET HEDDER HATHA YOGA FLOW)

ALLE KAN VÆRE MED OGSÅ SELVOM DU IKKE HAR PRØVET YOGA FØR.

 

HÅBER VI SES PÅ YOGAMÅTTEN, JEG GLÆDER MIG TIL AT LAVE YOGA MED DIG.

 

DU KAN OGSÅ GÅ TIL YOGA HOS MIG PRIVAT, DER ER DER PLADS TIL 4 PERS.

SMÅ HOLD.

 

 


Hvilket hold skal jeg vælge?

Mine hold er små, da der er kun plads til 4 yogier og mig selv. Der vil derfor være plads til, at du kan få den hjælp du eventuelt kan have brug for, jeg vil støtte dig i din kommende udvikling.

Du vil nedenfor kunne læse mere om de forskellige tilgange der kunne indgå på mine hold og i fællesskab kan vi finde ud af hvilke(n) der passer dig bedst. Du kan ringe til mig på 2840 7093, onsdag til fredag i tidsrummet 18 til 20, eller sende mig en mail på kontakt@butterfly-yoga.dk.

Så dette betyder, at alt dette du har læst her indgår på alle  mine hold. 

SSs


BLID MEDITATIVT HATHA YOGA

Blid meditativ hatha yoga er over 3000 år gammel (ja lidt vildt, ikke?). Det er klassiske og simple yoga øvelser, som alle kan være med til. Min yogaform handler ikke om konkurrence eller at være ligeså god som sidemanden. Yoga handler om egenomsorg og en indre accept af hvad din krop kan og her gør øvelse mester. Det handler om at glæde sig over hvad du kan og ikke ærgre sig over hvad du ikke kan.

Kærligheden til os selv og omsorgen for os selv kan virke dybt healende. Så yoga handler I bund og grund om accept af det der er, og uden stræben. Husk at det er godt nok som det er, ved den indstilling kan der kun ske en udvikling.

HENSYNTAGNE HATHA YOGA

Hensynstagende yoga er for dig med eventuelle skavanker eller udfordringer, det kan være at du har en hofte der driller, en skulder, et knæ, bækken, løbeskade eller noget helt andet, det vil vi i fællesskab finde ud af, og hvilket hold der passer dig.

Du kun også have gigt, knogleskørhed, fibromyalgi, en kyfose, astma, for højt blodtryk, for lavt blodtryk, og meget andet, det må ikke holde dig tilbage, der kan måske også være andet du døjer med, men sammen finder vi dit hold.

YOGA MOD STRESS

Har du problemer med stress, kan yoga være en god hjælp. Der er mange grene indenfor yogaen, så du skal finde din vej.

Du oplever måske hjertebanken, mundtørhed, kvalme, træthed, du sveder, har spændte muskler, lider af søvnløshed eller du får angstanfald. Du oplever tristhed, er forvirret, du føler at du ikke dur til noget, og at andre ser underligt på dig. Måske du glemmer, græder, undgår travle steder, kan ikke stå stille eller drikker for meget kaffe/ alkohol.

Så mærk efter i dit hjerte om du er klar til at forandre dig og vælge en ny vej med yoga, vejrtrækningsøvelser, afspændingsøvelser, meditation og meget mere.

YIN YOGA

Med yin yoga beskæftiger man sig med yin og yang. Yang er den maskuline side, hvor du er i kontakt med det sympatiske nervesystem. Yin er den feminine side, hvor det er det parasympatiske nervesystem du er I kontakt med. Yin er blidt og meditativt, hvor du får det intense stræk, det er godt med træning af både yin og yang, så du på den måde skaber balance i krop og sind. Du kommer ind i stillingen med kropppen og ind i kroppen med stillingen.

Det er siddende og liggende stillinger hvor man ligger 3-5 min i hver stilling, man strækker og stimulerer vævet så det bliver stærkere og mere fleksibelt.

Stivhed i kroppen kommer hovedsageligt fra dit bindevæv, så yin yoga er motion for dit bindevæv, ledbånd og sener. Yin yoga holder knoglerne stærke og sunde. Yin yoga kan være udfordrende da det løsner op for alt gammelt, man bærer rundt på i "rygsækken".

Alle kroppe kan lave yin yoga og det hjælper med at opløse fysiske og psysiske blokeringer. Det beroliger dit nervesystem, opbygger dit immunforsvar og giver en flot holdning, samt plads til at trække vejret.

RESTORATIV YOGA

Restorativ yoga kræver et rum uden alt for meget støj, faktisk helst ingen, da det giver forstyrrelser i nervesystemet, og der skal være en dejlig atmosfære for at bringe sindet i ro.

Restorativ yoga læner sig op af yin yoga, det er genopbygning af ubalancer i kroppen og i nervesystemet. Kroppen strækkes blidt og støttes i stillingerne med diverse remedier, såsom pøller, puder, bånd, tæpper , klodser, og øjnpuder, der tilpasses den enkeltes krop. For at minimere muskelspændinger, er stillingerne designet så hele kroppen aflastes, ryggen, organerne, muskler og bindevævet slapper fuldstændig af. Man ligger i stillingerne i 2-20 min og nogle gange mere.

Da stillingerne er støttet kan man komme ind i en meditativ/mindful tilstand, for når kroppen er fuldstændig afspændt kan Prana (energierne) flyde frit. Ved regelmæssig praksis af restorativ yoga kan man hele, hele kroppen, og hjælpe os af med stress og depression, reducere angst, søvnløshed, muskelspændinger, fordøjelsesproblemer, bindevævet og væskeophobning. Man skaber simpelthen omsorg for kroppen, man træner sindet til IKKE at blive fanget af det ”travle sind”.


Hvad er yoga?

Yoga handler om, at finde ind til sig selv igennem fysiske øvelser, samt skabe kontakt mellem krop og sind. Hvis du dyrker yoga regelmæssigt, holder du samtidig din krop sund og stærk.

Yogaen lærer dig at mærke din krops signaler om ubalancer, igennem asanas ”sanskrit” øvelser, som kan have helbredende virkning, når vi lærer at bruge åndedrættet rigtigt. Åndedrættet er yderst vigtig I yoga, da det er det der får prana`en (livsenergien) til at flyde I kroppen. Gennem åndedrætsøvelser, kan man lære at dirigere rundt med åndedrættet, så det får en positiv virkning både I krop og sind. Man kan ikke læse sig til yoga, det er en tilstand man selv må erfare.

Den form for yoga jeg vil praktisere er den klassiske Hatha Yoga, som er en gammel tradition, med fokus på åndedrættet. Det handler om at turde udvikle sig som menneske gennem yogaen.

Så tør du udvikle dig?